28.2.13

Σκονισμένα Ναι... Ξεχασμένα Όχι !


Αγαπημένα παλιά αντικείμενα

Μια ιδέα της  Ρένας για τα τόσο όμορφα παλιά αντικείμενα κάποιας άλλης εποχής που δεν έχουν χάσει την λάμψη τους κι η ιστορία τους θα τα ακολουθεί
για πολλά χρόνια ακόμα_





Η Mercedes που γουργουρίζει


Θυμάμαι την μάνα μου σκυμμένη επάνω από την ραπτομηχανή , δίπλα το απαραίτητο μαξιλαράκι με τις καρφίτσες , άσε που τις περισσότερες τις κρατούσε στο στόμα της και τότε έβρισκα κι εγώ ευκαιρία να την ρωτάω διάφορα κι αυτή να μουγκανίζει με νεύρα γιατί δεν μπορούσε να μιλήσει μη καταπιεί τις καρφίτσες της.

Πόσο σικάτη αυτή η μηχανή κι ενώ  όλα μπορούσα να τα ακουμπήσω μέσα στο σπίτι,
την ραπτομηχανή της μαμάς μου  όμως ποτέ κι αυτή να στέκεται εκεί κρυμμένη μέσα
στο έπιπλό της με τα χρυσαφένια στολίδια ζωγραφισμένα στο μαύρο καμπουριασμένο της
κορμί και μου φαινόταν πως ήταν μια γάτα που παραφύλαγε να με κατασπαράξει αν την άγγιζα. Κάθε φορά που άνοιγε το πορτάκι την έβλεπα μέσα στην φωλιά της, τυλιγμένη
με ένα βελούδινο  κάλυμμα σε βαθύ μπορντωκόκκινο χρώμα για να μη την γρατζουνάνε
τα τοιχώματα και με αργές τρυφερές κινήσεις την ξετύλιγε και την σήκωνε απαλά για
να την στήσει στα ‘πόδια’ της ενώ με κοιτούσε με την υποψία στο βλέμμα και με ρωτούσε
– Μήπως πείραξες τίποτα ; Δεν το είχα κατεβασμένο το ποδαράκι ! – τι να της
απαντούσα ; Πως ναι την είχα αγγίξει λίγο με το δάχτυλο και τρόμαξα όταν αυτή μου
έτριξε τα δόντια της κι έβαλα την τρεχάλα για το άλλο δωμάτιο ; Τότε η μάνα μου με
αγριοκοίταζε σαν να μου έλεγε – κακομοίρα μου πρόσεχε το καλό που σου θέλω -, άνοιγε
το κουτί της ραπτικής, έπιανε την κλωστή , την τοποθετούσε στην σωστή θέση, σάλιωνε
την ακρούλα και την περνούσε από το μάτι της βελόνας και μετά έβαζε το τρυπωμένο
ύφασμα και η γάτα άρχιζε να γουργουρίζει ευχαριστημένη και να βγάζει γαζιά από το
στόμα της.



Όταν μεγάλωσα κι έφυγα από το πατρικό μου, απέκτησα την πρώτη μου ηλεκτρική ραπτομηχανή και μετά απέκτησα άλλο μοντέλο πολύ καλύτερο που το έχω ακόμα και τώρα. Όμως τίποτα μέσα μου δεν μπόρεσε να αντικαταστήσει την αγάπη μου γι αυτή την μικρή κομψή ραπτομηχανή που τώρα είναι δικιά μου και την κάνω εγώ να γουργουρίζει κάτω από τα δικά μου χέρια.



Gans N'  Roses


Είναι ένα Ένφιλντ του 1944 με τον γεμιστήρα να εξέχει στο κάτω μέρος και χαρακτηριστικό διχαλωτό σκόπευτρο και κινητό ουραίο, με την ξιφολόγχη του που μοιάζει σαν σουβλί για να ψήσεις κοκορετσάκι (λέμε τώρα και καμιά βλακειούλα) και με απόσταση βολής άνω των 300 μέτρων.

Αυτό το όμορφο όπλο ήταν μέσα στην υγρασία κρυμμένο σε κάποιο ράφι της αποθήκης κι έπρεπε
να λυθεί, να καθαριστεί ξεχωριστά το κάθε μέρος, να γυαλοχαρτίσω ( δεν θέλω χαχαχουχα εγώ το έκανα) τα ξύλινα μέρη και μετά να περαστεί με λινέλαιο για να πάρει ζωή το χρώμα του ξύλου.

Κατά το μοντάρισμα υπήρξε ένα προβληματάκι … κάτι που δεν κουνιόταν τώρα φέρνει ανεξέλεγκτες γύρες γύρω από την βίδα του και μια βίδα περίσσεψε! Οπότε θα αποφανθεί ο ειδικός της οικίας αν το ξανάφτιαξα όπλο ή το έκανα … μουσακά !
Το περίεργο είναι πως σε κάθε φωτογραφία ένα τριαντάφυλλο έμπαινε σαν φόντο στο όπλο… την βρήκα σαν συμβολισμό αυτή την αντίθεση του όπλου που σκοτώνει αγκαλιά με το κόκκινο ρόδο  και κράτησα αυτές τις φωτογραφίες τελικά.




ΥΓ.
Και τέλος για να μη μπουν και πονηρές ιδεούλες στα μυαλουδάκια μας … το όπλο είναι δηλωμένο κι έχει αδειούλα και χαρτάκι με σφραγιδούλα από το ΑΤ της περιοχής !!


                                                                                                         Levina




21 σχόλια:

Maria Villioti είπε...

Τι όμορφη η ραπτομηχανή!!! Εξαιρετικό κομμάτι!!! Όσο για το όπλο...ευτυχώς που μας το διευκρίνισες γιατί ήμουν έτοιμη να καλέσω την αντιτρομοκρατική...χαχαχα... Φιλιά πολλά Λεβινάκι μου.

Ανώνυμος είπε...

Φύγε GiP κρατά Enfield !!
Και μετά μου λέει "πάρε την εξωλέμβιο και έλα στη δικιά μας λιμνοθάλασσα"
Πριτς ! Να με περάσεις για μπεκάτσα ;

Φιλιά λεμε !!


airis είπε...

Τι μου θύμισες με τη ραπτομηχανή ! Τις ίδιες αναμνήσεις έχω κι εγώ με τη singer της μαμάς μου! Μόνο που ακόμα δεν την έχω κληρονομήσει! Τη χρησιμοποιεί ακόμα η μαμά αν και δεν επιτρέπεται από το γιατρό...έχει ένα θεματάκι στα πόδια!

Ο συμβολισμός του λουλουδιού με το όπλο ...τι να πω; Υπέροχο!

Τα φιλιά μου κοπέλα μου!

Rena Christodoulou είπε...

Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΛΕΒΙΝΑΚΙ ΜΟΥ ΠΟΥ ΜΠΗΚΕΣ ΣΕ ΤΟΣΟ ΚΟΠΟ!!!!
ΑΦΟΥ ΠΕΡΙΣΕΨΕΣ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΒΙΔΑ , ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ!!!!
ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!!!!
ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ, ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΑΛΙΕΣ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΖΩΝΤΑΝΕΣ!!!!!!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!

Rena Christodoulou είπε...

ΣΤΕΙΛΕ ΜΟΥ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΩ!!!1

serenata είπε...

Πολύ όμορφες φωτογραφίες Λεβίνα μου!
Αν και τα όπλα τα φοβάμαι....
Την ίδια ραπτομηχανή είχε μια θεία....
Εφυγε η θεία, άγνωστο τι απέγινε η ραπτομηχανή.
Singer.
Αν θυμάμαι καλά!
Μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση.
Ημουν και μικρούλα.....

Φιλάκια πολλά:))

αγκαθι είπε...

Ραπτομηχανές μόνο τις SINGER ήξερα πως υπήρχαν και τέτοια έχει κι η μαμά μου με πόρτα μπροστά σαν έπιπλο!Το ότι υπήρχαν και MERCEDES δεν το ΄ξερα!Μήπως υπήρχαν και PORCHE;αχαχα!
Από όπλα μη με ρωτάς, γιατί δεν "κατέχω πράμα" όπως λένε και στην Κρήτη!Έτσι όμως όπως το βλέπω παλιό μ΄ αρέσει πολύ.Γενικά μ΄ αρέσουν τα παλιά αντικείμενα κι όλα φυσικά τα περίεργα και παράξενα!Πάει, φαίνεται πως παραξένεψα πανάθεμά με!
Πολλά φιλιά γλυκιά μου Λεβίνα!:-)))

Levina είπε...

Kαλησπέρα Μαράκι μου,
είναι όντως ένα μοναδικό κομμάτι αν σκεφτείς πως είναι σε άριστη κατάσταση "του κουτιού" παρ΄ όλα τα χρονάκια της!

Είδες πονηρό μυαλό? Ήξερα εγώ που έκανα την διευκρίνηση :))

Φιλιά πολλά Βιλλιωτάκι
Καλό σου βράδυ !

Levina είπε...

Gip με εσένα δεν χρειάζεται τουφέκι... πιο πολύ θα φοβηθείς τις γάτες παρά αυτό!!

Φιλιά κι από μένα
Καλό σου βράδυ :))

Levina είπε...

Aριστέα μου δεν έχουν μεγάλες διαφορές , σχεδόν ίδιες είναι και η μανούλα σου μπορεί με ελάχιστο κόστος να της βάλει ηλεκτρικό μοτεράκι για να μην κουράζει τα πόδια της.

Είδες πως το ήθελε η φύση να πάρει μέρος στην φωτογράφιση με το όπλο!

Φιλάκια κοριτσάκι μου
Να είσαι καλά και καλό σου βράδυ:))

Levina είπε...

Ρενάκι μου και που να δεις
όταν ανοίγω κανένα ρολόι (που είναι κι η αδυναμία μου) πάντα κάτι περισσεύει στο μοντάρισμα! Τι είναι μια βίδα? τίποτα!
χαχαχα
Σου έστειλα στο mail σου εικόνες, διάλεξε όποια θέλεις.

Φιλιά πολλά Ρένα μου
Καλό σου βράδυ :))

Levina είπε...

Σερενατάκι μου
δυστυχώς υπήρξαν εποχές που ο κόσμος ήθελε σε όλα αλλαγή και πέταξε όμορφα κομψοτεχνήματα που υπήρχαν και στόλιζαν τα σπίτια για άλλα πιο μοντέρνα πράγματα. Εγώ ανήκω σε εκείνους που παρέμειναν πιστοί σε αυτά που αγάπησαν και δέθηκα συναισθηματικά με τα πράγματά μου.

Σε φιλώ πολύ κοριτσάκι μου
Να είσαι καλά
Καλό βράδυ :))

Levina είπε...

Aγκαθάκι μου μπα δεν νομίζω! χι χι χι ... κι η δική μου σε έπιπλο είναι μόνο που αυτό δεν το βλέπω να αντέχει για πολύ ακόμα σε αντίθεση με τον θησαυρό που κρύβει μέσα του.
Εδώ που τα λέμε κι εμένα μου αρέσουν περίεργα παλιά αντικείμενα και στο Μοναστηράκι έχω ψαρέψει κάτι τέτοια... Δεν παραξενέψαμε εμείς, τα αντικείμενα βγαίνουν παράξενα :))
φιλιά πολλά Αγκαθάκι
καλό βράδυ να έχεις !

ΦΛΩΡΑ είπε...

Η ραπτομηχανή είναι μια κοινή ανάμνηση πιστεύω σχεδόν όλων μας που τη βλέπαμε σε μαμά ή σε θεία ή σε γιαγιά να χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της οικογένειας. Για ένα στρίφωμα, για ένα μπάλωμα....
Εποχές που οι μαμάδες προσπαθούσαν να διορθώσουν και να σώσουν τα ρούχα πριν φθαρούν...
Τότε που δεν πέταγαν εύκολα τα ρούχα για να τα αντικαταστήσουν με άλλο την επόμενη σαιζόν .
Όσο για τα όπλα ... δεν τα πολυαγαπάω, φαντάζομαι όμως πως για να είναι παλιό είναι συνδεδεμένο κι αυτό με κάποιο δικό σου άνθρωπο...

Margo είπε...

Τι ωραία η ιδέα της Ρένας; Μαθαίνοντας τα αγαπημένα σου παλιά αντικείμενα μάθαμε κάτι ακόμη από εσένα. Και τα δυο ιδιαίτερα και μόνο το ότι ανήκαν σε αγαπημένα πρόσωπα. Για το όπλο δεν μας είπε βέβαια αλλά το υποθέτω.
Να σαι καλά Λεβίνα μου..
Φιλάκια!

Unknown είπε...

Πιο όμορφη Mercedes δεν έχω ξαναδεί κι ας μην έχω ιδέα από ραπτομηχανές :-)

Όσο για το... κανόνι, ε, αυτό πια σκοτώνει με λουλούδια :-)

Καλό μήνα γεμάτο με όμορφες στιγμές και αμέτρητα χαμόγελα...

Πολλά φιλιά...

Levina είπε...

Ακόμα και τα ρούχα Φλωράκι μου είχαν άλλη αξία τότε! Κι αυτές οι μηχανές!! Σε όλες τις εκδοχές τις έβλεπες καλυμμένες με το σεμέν σε κάθε σπίτι…
Όσο για το όπλο, είναι απλά ένα παλιό όπλο κοριτσάκι μου, τίποτα παραπάνω .

Πολλά φιλιά Φλωράκι μου
Καλή μέρα και Καλό Μήνα να έχουμε

Levina είπε...

Margo μου η ραπτομηχανή είναι όντως συνδεδεμένη με την ίδια μου την ζωή… από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου κάπου σε μια γωνιά υπάρχει κι αυτή κι όσο για το όπλο το έβαλα μόνο σαν ένα παλιό κομμάτι κι όχι γιατί υπάρχει συναισθηματικός δεσμός.

Σ΄ ευχαριστώ κοριτσάκι μου
Σε φιλώ κι εύχομαι να έχουμε ένα Καλό Μήνα :))

Levina είπε...

Kαπετάνιε θα την πάρω στο καράβι να μπαλώνουμε και κανένα σκουτί γιατί ανέβα κατέβα στα ξάρτια μας ξεκουρέλιασες :))

Αυτό το συγκεκριμένο ναι, είναι η ντροπή των όπλων ... μόνο λουλούδια επιτρέπεται να παίρνει:))

Φιλιά Καπετάνιε μου
Καλό Μήνα να έχουμε

Ange Alexiou είπε...

Levina μου καλό μήνα :)
Mercedes σε ραπτομηχανή, δεν ήξερα ότι υπάρχει!
Η δικιά μας είναι Singer.
Επίσης κατέβαζα το ποδαράκι τακ τακ!
:))

Taelia88 είπε...

Γέλασα με την τελευταία σου φράση, για να μην μας μπαίνουν ιδέες!! χαχα!
Πολύ ωραίο κομμάτι το όπλο, αλλά από μακριά!!!
Όσο για τη ραπτομηχανή, είναι κομψοτέχνημα!! Είναι υπέροχη!!! Και είναι... ζωντανή εξαιτίας της τόσης προστασίας φαντάζομαι!! χιχι!
Καλό σ/κο να έχεις!!

Η ΠΟΡΤΑ

Αγαπημένοι μου φίλοι επιστρέφω για να κλείσω μια πόρτα. Σε όλους εσάς που γεμίσατε την ζωή μου με φως, με γέλιο με  συγκίνηση, ...